Πρώτο βραβείο στα European Excellence Awards για την  Bold Ogilvy και την καμπάνια «Μουσείο Χωρίς Σπίτι»

Μόλις ανακοινώθηκε ότι η καμπάνια «Μουσείο Χωρίς Σπίτι» της Bold Ogilvy, κέρδισε το πρώτο βραβείο στα European Excellence Awards στις Βρυξέλλες.

Τα  τελευταία δέκα χρόνια, τα Excellence Awards τιμούν τις καλύτερες κοινωνικές καμπάνιες και θεωρούνται κορυφαία σε ευρωπαϊκό επίπεδο (η ίδια καμπάνια είχε αποσπάσει 2 Χρυσά Ermis, στα πρόσφατα Ermis Awards 2016).

 

Το 2015 περισσότεροι από 800.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους λόγω συγκρούσεων ή και ακραίας φτώχειας και να πραγματοποιήσουν ένα επικίνδυνο ταξίδι στη θάλασσα για να φτάσουν στην Ευρώπη, σε αναζήτηση ασφάλειας και αξιοπρέπειας.

Σε μια περίοδο επείγουσας ανθρωπιστικής ανάγκης και ενώ εξελισσόταν μια αρνητική συζήτηση σε σχέση με τη μετανάστευση, οι Έλληνες και οι Ελληνίδες αντιμετώπισαν την κατάσταση με υποδειγματικό τρόπο: με την καλοσύνη και την αλληλεγγύη τους. Η Oxfam και η Διεθνής Αμνηστία στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Bold Ogilvy & Mather τίμησαν αυτή την αλληλεγγύη, δημιουργώντας το «Μουσείο Χωρίς Σπίτι».

Ένα διαφορετικό μουσείο, αφού δεν αφορά τη συνεισφορά της Ελλάδας στον πολιτισμό, αλλά τη προσφορά της σε φιλοξενία και ανθρωπισμό απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες. Το μουσείο δεν έχει τοποθεσία ούτε ωράριο, ενώ εκθέματά του είναι αντικείμενα που οι Έλληνες πρόσφεραν σε αυτούς που χρειάζονταν υποστήριξη και τα οποία έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά τους.

Η Αθήνα φιλοξένησε αυτή την «Έκθεση για τη φιλοξενία» στα τέλη του 2016, αναδεικνύοντας μικρές πράξεις αλληλεγγύης που αξίζουν ένα μεγάλο «ευχαριστώ». Τα εκθέματα βρέθηκαν σε δρόμους, σε μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και σε μουσεία όπως αυτό της Ακρόπολης και το Ε.Μ.Σ.Τ.  Από το 2017 η έκθεση ταξίδεψε στα Ιωάννινα αλλά και στο Βελιγράδι, ενώ πρόκειται να φιλοξενηθεί στο Λονδίνο και τον Καναδά.